Aiuto - Cerca - Utenti - Calendario
Versione completa: [AMIIBO] Satoru Iwata commenta i risultati degli amiibo
.: GBArl.it :. News sulle Console Nintendo - Emulazione - Flash Cards - Trainer > News e Release in Home > News Multipiattaforma Nintendo > News amiibo
rdaelmito


Si è tenuto oggi il classico briefing a seguito dei risultati finanziari del trimestre appena concluso.
Tra i diversi argomenti toccati da Satoru Iwata, non potevano certo mancare gli amiibo.

Complessivamente, sono stati spediti 5,7 milioni di amiibo in tutto il mondo alla fine del 2014, con Stati Uniti e Canada a far la parte del leone. Un successo davvero inaspettato, tanto che Iwata accenna anche alle ri-vendite private a prezzi molto più alti di quelli praticati da Nintendo.
Il 63% delle spedizioni di amiibo riguarda Stati Uniti e Canada, l'Europa si aggiudica il 23% delle statuine prodotte, al Giappone viene riservato solo l'11% e, fanalino di coda, l'Australia con un piccolo 3% del totale. Se questi sono i dati delle spedizioni, va detto che nei tre principali mercati si è già venduto il 70% del prodotto, mentre in Australia addirittura il 90%.
Link è il personaggio più acquistato, mentre amiibo come Little Mac e Abitante sono quelli che hanno il maggiore rateo di vendita (e sono praticamente esauriti). Iwata si dispiace che alcuni amiibo non siano più reperibili, e promette di considerare nuove forniture nel caso alcuni amiibo - indispensabili per certi giochi - risultino sold-out con una grande richiesta da parte dei rivenditori.

Anche per sopperire alla mancanza delle classiche statuine, Nintendo ha in programma di vendere gli amiibo in formato tessera già da quest'anno. È inoltre in programma un'app gratuita per Wii U che permetterà di giocare titoli NES e SNES similmente a quanto già provato in Super Smash Bros. per Wii U, una sorta di trial a tempo piuttosto che il gioco completo.

Per concludere, Iwata ha annunciato, senza aggiungere ulteriori dettagli, la possibilità futura di creare amiibo in edizione limitata.

In spoiler, la parte del briefing riguardante gli amiibo, a seguire alcuni grafici.

» Clicca per leggere lo Spoiler! «
We also launched amiibo, our new category of products, at the same time as "Super Smash Bros. for Wii U."
We had already shipped 5.7 million units worldwide by the end of last year.
amiibo is performing especially well in the U.S., Canada and Australia. Some figures are sold out and are being sold at online auctions at premium prices – something which none of us had predicted.

I can say that amiibo has kicked off smoothly, as it is a brand-new product category, launched with a much lower recognition rate than other action figure related proposals from other companies.

First of all, amiibo is a series of "game-connectable figures" supported by multiple titles.
"Super Smash Bros." was the first title to support amiibo, followed by "Mario Kart 8," "Captain Toad: Treasure Tracker," and "Kirby and the Rainbow Curse." We are planning further compatibility in various software titles.
amiibo is offered at a more affordable price range than packaged game titles, so consumers may feel the hurdle has been lowered to buy them one by one without seasonal gaps. In fact, considering the recent sales, amiibo has shown a smaller decline after the year-end sales season in various markets in the world than packaged titles. Also, I think amiibo can contribute to maintaining active use rates of Nintendo platforms by periodically bringing fresh topics to the applicable software through releases of new amiibo figures.
The first amiibo series after "Super Smash Bros." will be "Super Mario," which is compatible with "Mario Party 10."
We are going to add various changes to the appearances of amiibo store shelves including the "Super Smash Bros." series. As store shelf space is limited, some amiibo may become standard models while others may be replaced once they sell out.
If this is possible, amiibo will maintain a constant presence in stores, which will be beneficial for all Nintendo platforms.

This is a pie chart indicating the regional shipment breakdown of amiibo from its launch until the sixth week of this calendar year.
As you can see at a glance, the sector in red representing the U.S. and Canada accounts for a significant portion: 63 percent. The sell-through proportion of the total shipment is approximately 70 percent in each of Japan, U.S. and Canada, and Europe while it reaches 90 percent in Australia.

This is the regional top sales ranking chart of each amiibo figure. This does not perfectly represent the popularity or demand for each character because some amiibo were out-of-stock in some regions, but you can certainly see some regional differences in the sales trends.

This chart shows the amiibo figures with a high retail sell-through rate in each region. Some of the amiibo listed here are already sold out and are now difficult to obtain.
It is difficult for us to promise to continuously ship all of the amiibo figures. We will, however, consider additional production in cases such as when an amiibo figure sells out shortly after launch, an amiibo is indispensable to play a certain game, and when we receive a lot of requests for an amiibo figure from consumers and retailers.

In contrast to the current figure-shaped amiibo available, we will make amiibo in the form of cards this year as one of our future plans as Mr. Miyamoto mentioned at the Corporate Management Policy Briefing in October.
We are also planning a free-download app for Wii U in which you can enjoy NES and Super NES games with your amiibo in the first half of this year.
With this app, once you tap your amiibo on the NFC area of the GamePad, you will be able to play highlighted scenes of one certain title for NES or Super NES. You cannot play the entire game due to a time limit, but another tap of the amiibo will enable you to try another highlighted scene in the game. We hope that when you tap your amiibo, the quickly changing game scenes will pleasantly surprise you and make you feel as though you have just exchanged a game cartridge.
Even though only Wii U has been compatible with amiibo so far, we are making steady progress on compatibility with the Nintendo 3DS platform. New Nintendo 3DS is equipped with NFC as a standard feature. For existing Nintendo 3DS systems, we will release an external NFC reader/writer in summer this year. On the software side, "Super Smash Bros. for Nintendo 3DS" started to support amiibo after a software update in February.

» Clicca per leggere lo Spoiler! «




Hakkai
C'è poco da fare..hanno fatto proprio centro. Io per ora ne ho due, Yoshi e Link...ma la tentazione di comprare ogni statuetta mancante è enorme. xD
GioB
solo nintendo può proporre la demo di un gioco da 5/7€ con l'acquisto di una statuina che ne costa 15
Trinacria87
Pure gli amiibo in edizione limitata? Ci vogliono rovinare! frantic4yc.gif

Comunque spero che queste nuove carte non costino quanto gli amiibo.
PiKaKeRoRo
"amiibo in edizione limitata"
si, già quelli normali si trovano male, rendiamo la cosa più divertente...
LoL
»Vincænt™
CITAZIONE (PiKaKeRoRo @ Tuesday 17 February 2015 - 16:20) *
"amiibo in edizione limitata"
si, già quelli normali si trovano male, rendiamo la cosa più divertente...
LoL

Nah, ora che abbiamo un nuovo "IT PRINTS MONEY!" produrranno più amiibo in "edizione limitata" in virtù del fatto che ci sarà un boom di richieste, visto la poca diffusione di quelli standard.
Sandalo92
Vabbé dai, ho capito. Se cominciano a fare Amiibo in edizione limitata serve un portafoglio a fisarmonica rolleyes.gif
sonicco
se non è già stato detto vi informo che in esclusiva per il wallmart in america verrà venduto un amiibo di Mario in versione gold.
quì l'immagine..l'edizione limitate iniziano già a spuntare asd
Sappo
In nord America i dati di vendita sono impressionanti, quindi penso proprio che questo amiibo sarà molto difficile da trovare e le prenotazioni dureranno poco, in effetti ora che ci penso sarebbe bello un amiibo di Metal Mario, tutto argentato! XD
Questa è la versione 'lo-fi' del forum. Per visualizzare la versione completa con molte più informazioni, formattazione ed immagini, per favore clicca qui.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.