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Versione completa: Powder v117
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OniAle


Nuova release per POWDER!
Dedicato a tutti gli amanti della categoria Roguelike, Powder promette un gameplay ben collaudato, con un occhio di riguardo alla rigiocabilità. L'autore, Jeff Lait, comunica che a differenza di molti altri roguelike, questo titolo non è un porting: il gioco nasce su GBA e successivamente è stato adattato per varie piattaforme, DS incluso. Per il download delle altre versioni potete fare riferimento al sito ufficiale del progetto.
Di seguito il corposo changelog.

Changelog:
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  • True aim is now in the book of blades, so you can learn it without an extra skill book. (Robert Barber)
  • Forgetting a spell while wielding a staff that imbues it will now properly fail. (Paul Strickland)
  • Failing to forget no longer uses a turn.
  • Unenchanted weapons and armor which you have found the enchantment of now report +0. (Mike Ratzlaff)
  • Objects collapsing into meatballs now properly state if the result is multiple meatballs. (Nathan Bogue)
  • Tutorial for signpost for kiwis now mentions the hostile tag on the look description. (Claudio)
  • Signpost added to surace world. (SilverAnalyst)
  • Someone to greet you on the surface world. (Andrew Walker)
  • Unequippable item slots say No Item slot rather than Empty slot. Empty body slots report the appendage name (left hand, radula, etc)
  • + and * by the god reports when praying lets you know how much they like your fashion sense. (hotpoo)
  • Frogs have a bonus to attack vs insects. (Robert Barber)
  • Silver and gold weapons will occasionally dull if used against non-vulnerable targets.
  • Finally added the cute and cuddly triceratops!
  • If you id the enchantment of an item by throwing it, now the stack you threw it from wil also be ided. (Mike Ratzlaff)
  • Sleeping creatures have a visual indication. (Mike Ratzlaff)
  • Swapping worn armour with wielded sword no longer causes you to wear the sword. (Mike Ratzlaff)
  • Rolling boulder works on some monsters.
  • Fix minor spelling errors (Gurkan Sengun)
  • Full AI state was being cleared when nothing was edible rather than just the single edible bit. (Don Collins)
  • Dipping nothing into a potion no longer crashes, provided you figured a way to do that in the first place. (Richard Quirk)
  • Two or more equipped items with extra attacks now properly stack the chance of invoking the attacks, rather than jumping straight to a 99% chance. (Richard Quirk)
  • One new room type.
  • Mountain and Hills in Ibson The Grey's tileset are now in their correct positions.


SITO UFFICIALE
DOWNLOAD GBA
DOWNLOAD DS
SpeedShine
Continuano ad aggiornarlo? Accidenti! Ed ogni volta il changelog è molto corposo. Ancora complimenti allo sviluppatore! *_*
È un vero peccato che questo gioco HB sia mal giudicato, perché in realtà il gameplay è divertente ed imprevedibile (ed è anche davvero, davvero difficile). "Colpa" della veste grafica che in realtà è fatta appositamente in questo modo, proprio per rievocare l'atmosfera retrò dei rougelike.
Farne una specie di "remake" con una veste grafica più vispa e ordinata ne farebbe un HB coi fiocchi!
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