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Versione completa: TonesynthDS v0.23 ==> 0.24
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OniAle





Hotelsinus rilascia una nuova versione di TonesynthDS, compositore di musica per NDS.

Changelog:
CITAZIONE
! Start playing a pattern will not skip the first accord and start immediately after the click.
! Position led flickering has been decreased.
! Pattern play pauseing is accurte when you play a test sound. (althoug maybe a little extra delay would be nice)
+ Low pass filter with resonance. Cut frequency starts from 16384Hz. At the right end of the 'cut' slider the lpf is turned off, so the resonanc will not work there. At the right end of the 'res' slider the original sample is pretty distorted. It is not a bug; it comes from the math. I have left it in. May be it will be good for something.
- Every calculation have fallen back to 32768Hz. I kept it in 44100 originaly because of the ndsi, but this was just too slow (and not just because more sample should be calculated). I think I will simply create an ndsi version later.
! A nice big optimalization (not just the base frequency decreasing). Now the sample generation is faster even with the lpf.
+ Selectible scales. (chromatic,ionian,dorian,phrygain,lydian,locrian) You have to regenerate the bank to hear the difference. In every scale the first note is C3. In the previous versions ionian was the default.

2009.11.16 v0.24

+ Copy, paste (and clear) for every editor type.

+ Song editor. The columns represent a set of the patterns. The bottom value is the first pattern and the top is the last. You can set 16 different pattern in one "song pattern". You can change between the "song patterns" as you do it with the regular patterns (in pattern editor). If you push the play button, the first pattern that will be played is the pattern that determinated by the first column. At the end of that pattern the next pattern will be the one that determinated by the second column, and so on. After the last column is played the next pattern will be used from the first column of the second "song pattern", and so on.

+ Eg, decay to the lpf. The left of the 'eg' and 'decay' sliders represent 0Hz; the rights represent the maximum avaible cut off frequency (16384Hz in this version); the middle are always the frequency that is set by the 'cut' slider. The cut off frequency is interpolated between the value of the 'eg' slider and the value of the 'cut' slider during the attack and decay phases, and interpolated between the value of the 'cut' slider and the value of the 'decay' slider during the release phase.


SITO UFFICIALE
DOWNLOAD
Fattanz
Ha un difetto questo homebrew, secondo me, mortale.
Non è possibile intervenire sui suoni in real time, una volta fatte le modifiche desiderate il software le deve caricare, interrompendo l'esecuzione.
Peccato, perchè ha potenzialità veramente interessanti.
Dez
È tipo Korg DS?
Fattanz
CITAZIONE (Dez @ Sunday 15 November 2009 - 16:25) *
ma è tipo DS korg?

In comune con il Korg Ds-10 ha il sistema a "griglia" per l'inserimento delle note, però in più ha la possibilità di inserire più ottave in ogni nota:se con il Ds-10 non si possono riempire due "buchini" nella stessa riga verticale, qui si può riempire l'intera riga.
Ha una gestione del suono piuttosto interessante, con la possibilità di scegliere la forma d'onda e di combinarne due assieme, purtroppo tale modifiche non avvengono in real time in quanto abbisogna di qualche secondo per applicare le modifiche, interrompendo quindi l'esecuzione del brano.

Non possiede di drum machine, la linea Synth è singola, non c'è la tastiera virtuale e nemmeno il touchpad, la gestione degli effetti è ancora carente.

Ds-10 è di fatto una soluzione all in one per la composizione portatile, questo è più che altro un sintetizzatore secondario da usare in abbinamento con quanlcos'altro, limitato però dalla magagna del non real time.
Sarebbe una soluzione molto comoda ed interessante per inserire una linea strumentale mentre ad esempio si usa una master Keyboard, ma c'è molto da migliorare.
OniAle
Nuovo aggiornamento =)
autodafe
CITAZIONE (DS_PSP @ Tuesday 17 November 2009 - 10:34) *
Nuovo aggiornamento =)


bellissimo il tonesynth ds,
peccato davvero che non sia real-time, speriamo che ci lavorino su..
se lo rendono realt-time diventa davvero un synth molto interessante..
interfaccia simile al Korg DS, 2 oscillaotri con sine, saw, square etc. ADSR, e filtro.
un Synth semplice ma molto efficace.
adesso lo monto sulle mie 2 R4 e faccio una jam col Korg ;-)
autodafe
piccola Jam con 3 Nintendo DS...
2 usano tonesynth e 1 usa il Korg Ds10 per le partidi batteria

(non è una song completa ma una jam veloce, registrata dal vivo e sincronizzata dal vivo)

http://www.autodafe.net/nintendo-ds-tonesy...-ds-10-jam.html
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