Aiuto - Cerca - Utenti - Calendario
Versione completa: Sonic AS v1.0
.: GBArl.it :. News sulle Console Nintendo - Emulazione - Flash Cards - Trainer > News e Release in Home > News in Home - DS/DSi > Homebrew e Hacking DS/DSi
OniAle

Ruben rilascia la prima versione di Sonic AS, player MIDI per GBA e NDS.

Parole dell'autore:
CITAZIONE
Well, that was quick xD

Long story short, I got bored a few days ago, so I wrote out the whole music engine in assembler, got bored again, and ported it to the DS just cos I can =D

Sonic AS has 16 channels polyphony for the DS, and variable polyphony on the GBA. It has support for variable music players, and the DS version can handle PCM8/16 and ADPCM data, as it uses the hardware channels. The GBA version can also have either nearest neighbour interpolation (that is, no interpolation; this is fast), or linear interpolation, with .23 fixed point accuracy, which can be toggled by changing the variables in sasInternal.inc.
Since it's written in all assembler, the memory footprint is rather low.

All processing is done on the ARM7 side, with the ARM9 simply signaling to play/stop, etc.

As per usual, it comes with all sources, assets, etc., and yeah.

THREAD DI RILASCIO
DOWNLOAD
mewster
Spero che abbia buoni "strumenti" (non so come si chiamino in campo midi... Presets? Canali? Boh).
Ho tante di quelle canzoni da ascoltarmi, se solo ci fosse un handheld che li legga decentemente...
enrsil1983
Io adoro il plugin spc per il MoonShell per i file audio dei giochi SNES, e sono anche riuscito ad installare un player spc sul mio navigatore satellitare smile.gif

Questo lo proverò assolutamente, sperando che il patchset (dovrebbe chiamarsi così) sia buono.
Questa è la versione 'lo-fi' del forum. Per visualizzare la versione completa con molte più informazioni, formattazione ed immagini, per favore clicca qui.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.