Aiuto - Cerca - Utenti - Calendario
Versione completa: VisualBoy Advance 1.8.0 beta 2
.: GBArl.it :. News sulle Console Nintendo - Emulazione - Flash Cards - Trainer > News e Release in Home > News in Home - GBA > News Varie GBA
Master80
Finalmente è stata rilasciata una nuova versione del VBA, che arriva così alla release 1.8.0 beta 2.
Potrete scaricarlo dal sito ufficiale, o dal link qua sotto.

Visual Boy Advance Homepage

Link diretto per il download VBA1.8.0b2
vorteks
il tuo avatar mi rincoglionisce!!! biggrin.gif
PaolinoF15
ecco le novità...anke se mi avete fregato la notizia dry.gif

Core changes:

added almost all AR V3 cheat codes (PokemonHacker)

added prefetch emulation

added full CBA support (verified for every CBA code type)

added emulation for DMA interaction with reading from invalid address

fixed CPU init for 256Mbit roms

fixed HuffUnComp bug regarding tree size (SF #984608)

fixed RTC support for day of the week (fixed at Sunday before)

fixed loading of ELF multiboot files (thanks J.W.)

fixed bug on CBA code type 5

fixed OBJWIN rendering bug when sprite wraps around (SF #1065447)

fixed battery saving bug when save type equals to Flash or Sram

fixed a compilation warning

fixed BIOS ArcTan and ArcTan2 emulation (several bugs)

fixed some instruction having incorrect cycles (caused SDL debugger to skip several instructions)

fixed lq2x filter (was using hq2x code)

fixed some bugs with IntrWait emulation

fixed some timer bugs

fixed memory timing when loading a save state (was using the timings before loading the state)

fixed bug writing to IO register past 0x4000400 (no mirroring)

initialize sram and flash memory to 0xff instead of 0x00

clean flash/sram on load/reload

ignore 8-bit writes to OBJ and OAM memory

major AR V1/2/3 support by PokemonHacker

simplified GBA emulation loop (easier to understand and maintain)

Windows:

added dialog to edit game overrides

added GPL link to Help menu

fixed GB Disassemble crash when going to another address

fixed a minor repaint bug when focus changed

fixed problem displaying rom names that use & character

fixed palette save name bug

moved vsync code to where it should be

moved common palette initialization and cleaned up rendering code to use it

SDL versions:

SDL debugger improvements adapted from VBA-H:

break on change

conditional breakpoints (ARM and THUMB)

dump load and save (memory)

edit register (exception of R15)

disassemble to file

save and load state from debugger

Other:

fixed some compilation issues (libpng, gtkmm)
Pie
La prossima volta posta ne "Le Vostre News".
RX-93-Nu-Gundam
Secondo voi funzionerà meglio dell' 1.7.2 ?
Pie
1.7.2 era bacata da far schifo. Ci vuol poco a miogliorarla. biggrin.gif

Io cmq resto sulla 1.7.1 by forgotten. Rulla di più. tongue.gif
PaolinoF15
ma questa versione di ki è?nn c è nome?sarà del nuovo mainteiner
Pie
Questa versione è di kxu.
Preferisco stare su quella di forgotten. smile.gif
PaolinoF15
io l ho provato e mi sembra ke almeno nn dia problemi come la 1.7.2
Alexxx
Raga il progetto sembrava finito ma finalmente ecco la nuoa versione clap.gif ora lo provo smile.gif
frankbel
Penso che ci sia poco da migliorare.
Mi terrò la 1.7.1
foleto
ma non é vero, basta vedere la lista delle novita. ce moolto da migliorare.
sembra quasi di sentire le diatribe neorage/kawaks.
chiaro che qualcosa puo peggiorare (i giochi 3d sono un po piu lenti) ma molto migliora: come migliore emulazione di certi giochi (Hamtaro Heartbreak, Made In Wario, ...) e del programma in sé.
piú che altro credo sia sconsigliata qualsiasi versione Beta e l'ultima di forgotten. quando uscira la prossima versione stabile, sara quasi obbligatorio adottarla...
Questa è la versione 'lo-fi' del forum. Per visualizzare la versione completa con molte più informazioni, formattazione ed immagini, per favore clicca qui.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.