Primal^
Monday 18 October 2004 - 20:41
CITAZIONE (bolide @ Lunedì 18 Ottobre 2004 - 10:21)
Si ci sono vari modi di rendering, diciamo che ne esistono 5, che io sappia e che si dice in giro.
Sono diversi per i colori che riescono a visualizzare, per gli effetti di rotazione e zoom, per il numero di layers che gestiscono ed anche per il modo di raggruppare i vari pixels e disegnarli sul display.
Io cononoscevo l'esistenza di 6 modalità...
Dalla Faq di Tom Happ per Cowbyte:
"Exactly what the GBA draws on screen depends largely on the current video mode (also sometimes referred to as the screen mode or graphics mode). The GBA has
6 such modes, some of which are bitmap-based and some of which are tile-based. The video mode is set by the bottom three bits of the hardware register known as REG_DISPCNT. Background data is handled differently depending on what mode is enabled. Backgrounds can either be text backgrounds (tile based), rotate-scale backgrounds (tile based backgrounds that can be transformed), or bitmap backgrounds. The number of sprites available on screen is also dependent on the mode; modes with tile-based backgrounds support 128 sprites, while modes with bitmapped backgrounds will only support 64 sprites."
Ma potrei aver basato tutte le mie esperienze di programmazione su GBA su una faq errata?azz...